I. KTM Ifjúsági Gyermekverseny – újra MTB verseny Sopronban

I. KTM Ifjúsági Gyermekverseny – újra MTB verseny Sopronban

2012. március 19-től hivatalosan is megalakult a KTM Junior Team, a „nagy” KTM Sportklub ifjúsági tagozata. 5 fővel indultunk, elsődleges cél az volt, hogy edzési lehetőséget biztosítsunk a Mountain Bike kerékpározás iránt érdeklődő gyerekek számára. Az alakuló gyűlésen megegyeztünk: minden héten szerdán 17 órakor 1-1,5 majd később 2 órás közös tekerésre fogunk összegyűlni. A gyerekek szorgalmasan jártak az edzésekre, és kezdeti létszám háromszorosára duzzadt a hónapok során. Néhány hét után szóba kerültek a magyarországi MTB versenyek: milyen jó lenne elindulni valamelyiken. Kezdésnek a Várgesztesi Villapark Maratonra mentünk el, itt a KTM Junior Team-ből 5-en vettek részt, szinte mindenki dobogós helyezéssel végzett. Innentől nem volt megállás, akinek megtetszett a versenyzés, további hazai versenyeken is elindultak. A Juniorok ott voltak Veszprémben az XCO-n, a Crosskovácsi Maratonon, Pilisvörösváron az XCO OB-n, Mátra Maratonon. Jutottak itt is dobogós helyezések. Mivel sokan a KTM Junior Klubból nem tudtak elutazni ezekre a versenyekre, ekkor merült fel a gondolat: mi lenne, ha szerveznék egy versenyt itt Sopronban, gyereknek? Mivel úgy gondoltuk, hogy önálló versenyként nem biztos, hogy megállná a helyét a rendezvény, megkérdeztük a soproni Crossfutás egyik főszervezőjét, Németh Ervint, csatlakozhatunk-e kerékpáros számokkal, hogy így bővítsük a palettát. Augusztus végén sikerült kitűzni a közös esemény időpontját: október 6. A helyszín a korábbi évekhez hasonlóan a Lővér kemping lett. Ez teljesen ideális volt, mert a Junior edzések is általában innen indultak. A gyerekek a versenypályákat már ismerhették. Négy héttel a verseny időpontja előtt volt az első megbeszélés a szervezéssel kapcsolatban. Ekkor derült ki, hogy a verseny napján a futó és kerékpáros számok mellett az országos egyetemi tájfutó bajnokság versenyszámai is itt lesznek. A kemping használatában prioritást élveztek. A végső javaslat az lett, hogy a futóverseny előtt ( 9 és 10 óra között) tudjuk megrendezni az MTB versenyünket. Megvolt az időpont, a helyszín, közben kitaláltuk az induló kategóriákat. A Crossfutókkal közös újsághirdetéssel, plakátokkal próbáltuk felhívni a figyelmet a rendezvényre. Környező falvakban, iskolákban, minden lehetséges fórumon próbáltuk népszerűsíteni az eseményt. Az eredeti terveket igazítani kellet ahhoz az 1 órás időablakhoz, amit a pályahasználatra kaptunk. Sikerült egy olyan időbeosztást készíteni a futamokra, ami reményeink szerint bele fog férni. Készült egy versenykiírás, ahova összegyűjtöttük a tudnivalókat: versenykiírás. Ehhez rengeteg segítőre volt szükség, belőlük nem is volt hiány: jöttek szülők, KTM csapattagok, Bringázz Sopron egyesület tagjai, barátok, ismerősök. Ezúton köszönünk nekik minden segítséget. A rendezvény orvosi felügyeletét is elvállalta az egyik orvos apuka. A szükséges hatósági engedélyek beszerzése részünkről egy utólagos engedélykéréssel történt. Köszönet illeti Csuka Zsoltot, a Rendészeti Sportegyesület elnökét, aki az engedélyek beszerzésében segítségünkre volt.

A Crossfutókkal közösen rendeltük meg a helyezettek érmeit, kezdődhetett az „érdemi” versenyszervezés. A versenyhez szükséges anyagi feltételek megteremtésére szponzorok bevonását terveztük. A KTM Sportklubon kívül a KTM magyarországi képviselője, Lénárt László is nagy mértékben hozzájárult a verseny díjazása színvonalának emelésében. Az Art-Copy Kft. készítette a Start/Cél molinókat, okleveleket, rajtszámokat, plakátokat, különböző matricákat. A következőknek tartozunk még köszönettel: Ateszwood Kft, Fricikli Kerékpárbolt, Hervis sportáruház, IMEX Filtertechnika Kft, Kemény Attila magánszemély, KTM Bringapark, McDonalds Magyarország, Orientik Motor-Car Kft., Radelt Michael Knopf, Tercia Étteremlánc. A verseny informatikai támogatását, illetve a pálya kijelölését, szükséges fizikai munkákat a KTM Sportklub tagjai vállalták magukra. A verseny hetében a szerdai edzés egy pályabejárás is volt egyben. Utána egy megbeszélést terveztünk, ami kurtára sikeredett a szerencsére nagy számban megjelent pályabejáró gyerek miatt. A verseny előtti nap, pénteken még egy utolsó egyeztetést tartottunk. Izgalommal vártuk a verseny napját, többen aludni sem tudtunk.

Eljött a nagy nap, fél hétkor találkoztunk a helyszínen. Szervezőként, segítőként több mint 30 emberre számíthattunk. Másfél óra alatt elkészült a legkisebbek gyermekpályája, felállt a nevezési hely, megtörténtek az eligazítások az irányító embereknek, indult a zene, Jokó szpíker hangulatba hozta a kilátogatókat. 40 előnevezett (38 elindult) versenyző mellé a helyszínen még 21-en neveztek az eseményre. Háromnegyed kilenckor megkezdődött a versenyzők korosztályonkénti csatasorba állítása. 9-kor az U15-ös fiúk, lányok, majd 1 perces késleltetésekkel az U13, U11, U9 korosztály versenyzői is elindultak. A felnőtt versenyeken már klasszikus Fire! itt sem maradhatott el. Az utolsó rajt után a rajt/cél területet átalakítottuk a befutó versenyzők fogadására. Időmérés helyett a beérkezés sorrendje volt a helyezések megállapításának alapja. Készült azért videofelvétel a befutókról, eldöntendő a vitás eseteket. Erre azonban nem volt szükség. Miután beérkezett mind a négy korosztály, átköltöztünk a legkisebbek versenyének helyszínére. Itt az U7-es, U5-ös gyerekek versenyeztek, utána jöttek a legfiatalabbak (legtöbben 3 év alatt) futókerékpár kategóriában. Szerencsére komolyabb sérülés nélkül mindenki teljesítette a neki kitűzött távot. Az időjárásra nem lehetett panaszunk, ritka október elején az ilyen szép napos idő. Megtartottuk az eredményhirdetést, ami nagyon jó hangulatban telt. Már ott sok pozitív visszajelzést kaptunk, ami nagyon jó érzéssel töltött el minket. Célul tűztük ki, hogy jövőre – talán már tavasszal – újra belevágnánk egy újabb verseny szervezésébe. Jó volt kicsit a szervezők oldaláról is látni egy versenyt, nem csak versenyzőként részt venni. Köszönjük még egyszer mindenkinek, aki szervezőként, segítőként vagy résztvevőként hozzájárult a sikeres lebonyolításhoz! Találkozunk 2013-ban!